Home Здраве 10-те най-важни храни, от които се нуждае тялото ви през пролетта

10-те най-важни храни, от които се нуждае тялото ви през пролетта

Храните, които ще ви помогнат да забравите за лекарствата

1168
0
SHARE

1. Тъмнозелени листни зеленчуци

В тази група са броколи, спанак, магданоз, сминдух, амарант. Изключително полезни са заради високото съдържание на желязо, витамини и минерали. Също така съдържат витамин В9, който подсилва имунитета на плода при бременните жени.

2. Мед

Вкусният източник на полезни въглехидрати е страхотен заместител на захарта- можете да сложите мед в чая или в кафето си. Освен това, комбиниран с други билки, може да има чудотворни действия.

3. Ядки

Ядките могат да се консумират както самостоятелно, така и в комбинация със салати, десерти и други ястия. Най-полезните ядки са бадемите, слънчогледовите семки, орехите, фъстъците, защото имат високо съдържание на антиоксиданти, витамини, протеини, минерали и омега-3 мастни киселини.

4. Джинджифил

Джинджифилът е най-доброто средство за борба с настинката и грипа. Той подсилва имунната система светкавично и гарантира по-добри резултати от лекарствата.

5. Босилек

Самостоятелно босилекът е източник на куп витамини, калий, калций и цинк. Също така може да се похвали и с противоракови свойства, а когато се смеси със зелен чай, например, помага за храносмилането.

6. Сладките картофи

Сладките картофи са едни от най-богатите източници на вит. А, фолиева киселина и фибри. Хранителните им вещества се запазват най-добре, когато се консумират варени или печени.

7. Портокали

Тези плодове защитават тялото от вредните бактерии и микроорганизми благодарение на витамин С, който съдържат. Препоръчва се консумирането им 2-3 пъти седмично.

8. Яйца

Протеините, които се намират в белтъка на яйцето, правят организма ни по-устойчив на грипове и настинки. А жълтъкът може да се похвали със съдържанието на вит. А, вит. D и желязо.

9. Царевица

Тя е богата на фибри, фитопротеини и важният вит. В12. Специалистите препоръчват консумирането й поне 2 пъти седмично.

10. Вода

Всеки човек се нуждае от минимум литър и половина вода дневно. Тя е нужна на тялото- хидратира го, регулира вътрешната температура, стимулира имунната система и помага при справяне с инфекции.

LEAVE A REPLY