Home Начин на живот Релаксирайте бързо и ефикасно на работното място

Релаксирайте бързо и ефикасно на работното място

Отпочиването в офиса е напълно възможно!

749
0
SHARE

Дори и да сте най-подреденият и стриктен човек в офиса, все някога идва момент, в който напрежението надделява над вас. Всички дребни детайли, уточнения и допълнителни задачи могат да разлюлеят дори най-стройното разписание. За да се отървете от всичко това, послушайте съветите по-долу:

Кислород
Човешкото тяло има нужда от много чист въздух, особено когато е поставено под напрежение. Добра Пилатес практика е вдишването през едната ноздра и издишването през другата, т. нар нади садхана. За това дори не ви е нужно килимче, както за повечето йога асани. Просто докато седите на стола си, запушете последователно лявата и дясната ноздра с палец и показалец, и бавно вдишайте и издишайте. Самата регулярност на процеса освежава и двете полукълба на мозъка, като цялостно намалява стреса. Докато дишате, пребройте до десет.

Думи котви
Повтарянето на приятни думи наум е световноизвестен метод в психотерапията. Докато около вас се чува „бързо”, „хайде”, „приключи ли”, наум вие може да си повтаряте „спокойно”, „зелено”, „търпение”, „сила” , „вятър” и други. Всички тези думи са т. нар. котви, предизвикващи образи в съзнанието, които успокояват и правят духа по-устойчив. Тази практика е характерна и за будистката религия.

Спокойни като животните
Най-ранната визия за изкуството ,,тай чи“, е ,,подражаване в гимнастиката на стъпките на мечките, на пърхането на разперените птичи криле, на гмуркането на патиците, на приведената походка на гибона, на погледа на кукумявката и на взирането на дебнещия тигър…”*. Тя е описана подробно в китайска книга от 2 в. пр.Хр. Подражанието на животински пози по онова време е представлявало алтернативен начин да постигнеш душевен мир и да овладееш своята жизнена сила. Признаваме, че така определено рискувате да предизвикате учудените погледи на колегите си, но всеки човек има свои нетрадиционни ритуали.

LEAVE A REPLY