Home Здраве Защо в никакъв случай да не пропускаш хранене

Защо в никакъв случай да не пропускаш хранене

Разберете последствията от лишаването от всяко едно хранене през деня

909
0
SHARE

Здравословното хранене е основано върху три неща – балансирани хранителни продукти, в подходящи количества, разпределени в 4-5 кратно хранене. Пропускането на всяко едно от тях не само е вредно за здравето, но и големите паузи между основните приеми на храна създават проблеми със стомашно-чревния тракт (гастрит, язва, образуване на камъни в жлъчния мехур).

Минусите от пропусната закуска

Когато човек не закусва, се нарушава цялостния баланс на метаболизма. Без закуска се забавя и мозъчната дейност. Смята се, че най-добрата почивка за стомаха между вечерята и закуската е около девет часа. Ако това време се удължи до дванадесет часа чрез прескачане на закуската, се повишава рискът от гастрит или се появява запек. Пропускането на първото хранене за деня е грешка, защото именно белтъчините на закуска са тези, създаващи дълготрайно усещане за ситост и по-добър жизнен тонус. Ако човек се научи да усвоява половината от дневните си калории на закуска, то със сигурност ще поддържа здравословно тегло, защото метаболизмът е най-силен сутринта.

Минусите от пропуснат обяд

Също толкова важно е да не се пропуска и основното хранене в разгара на работа, независимо дали причината е прекалена заетост, диета, или каквото и да е. Гладуването в най-активната част на деня, още по-силно разпалва апетита. Не трябва да се забравя, че чувството на глад е една от най-масовите причини за главоболие. Пропуснатият обяд намалява способността за концентрация и съсредоточеност по време на работа. При студентите и учениците понижава възможностите за усвояване и разбиране на нова информация. Ако редовно се прескача хранене по обяд, може да се причинят редица здравословни проблеми, включително анемия, остеопороза и понижен имунитет. Гладуването на обяд понижава нивото на кръвната захар и може да предизвика замаяност и отпадналост. Гладният човек обикновено е раздразнителен и нетолерантен, а също така не е предпочитан за компания и приятелство.

Минусите от пропусната вечеря

Вечерната сбирка край трапезата осигурява заслужен психологичен комфорт. Вкусната вечеря спомага намаляването на работното напрежение и човек лесно може да заспи. Вечерята е безвреден и ефективен антидепресант. Именно затова отказът от вечеря в името на някой и друг свален килограм не си заслужава, ако в перспектива човек ще си навлече дефицит от витамини и минерални вещества, както и най-различни заболявания. Вместо това направете вечерята ви по-лека и съобразена по време (не по-късно от 2 часа преди сън), но никога не позволявайте да бъде пропуснато вечерното хранене.

LEAVE A REPLY