Home Здраве Диета за зимата

Диета за зимата

1400
0
SHARE

Днес е първият ден на астрономическата зима и за това реших да ти предложа диета, с която да поддържаш добрата си форма през зимните месеци.

За да има ефект зимната диета трябва да се спазва поне два месеца. Важно е да се съчетае с физическа активност. Зимните месеци са идеални за посещение на фитнес залата или салона по танци.

Макар да няма разлика в количестовото калории, които са нужни на тялото ни през лятото и зимата е добре да се храним разнообразно.

Обикновено през зимата всяка една от нас качва от половин до 3 килограма, за това Ви съветваме да не забравяте този факт, когато похапвате тестени изделия. С тези диетични съвети може да излезете от омагьосания кръг на зимното напълняване.

През студените месеци организмът ни има нужда да си набавя по-големи дози енергия от храната, за да изравни топлинния баланс. Именно това е причината да имаме по-голям апетит и да се храним повече, а така и да качваме повече килограми.

Ето на какво трябва да наблегнем в менюто си през зимата и какво трябва да избягваме. Хубаво е да включим повете пълнозърнести продукти в менюто си, както и бобови растения, прясно месо, черен дроб, защото те са източници на витамините B и E, чиито недостиг води до умора. Важно е да не се храним повече от четири пъти на ден. Това не би било трудна задача, ако се храним на всеки 3 часа. Това ще даде възможност за топлинно равновесие в организма ни.

Добре е закуската ни да бъде засищата, защото това предотвратява настиването, а ранното най-бързо изгаряне на мазнини няма да доведе до увеличаване на мастната тъкан, и тогава организмът най-добре усвоява хранителните съставки.

Похапвайте повече зеленчуци и плодове, като например: домати, чушка, брюкселско зеле, броколи, зелена салата,  целина, портокали, грейпфрут, пъпеш, киви съдържащо витамин А, С и Е (помагат да се използва енергията от храната и стимулира имунната система).

Ограничете упортебата на т.нар. „бели“ храни и сладкиши, защото както знаем те са предпосатавка за качване на килограми.

Ето и какво включва менюто на зимната диета:

Закуска:
2 филийки хляб, извара с див лук, яйце, салата от домати, чай с малинов сок

Втора закуска:
две пълнозърнести питки с пуешка шунка, фреш от портокали

Обяд:
Варени на пара пилешки гърдички, броколи, необелени картофи, минерална вода с лимон

Следобедна закуска:
плодова салата с банани, ябълки, портокали, киви

Вечеря:
варен фасул, пълнозърнеста питка, паста от макрела, лимонов чай

LEAVE A REPLY